Listki z drzew Hydrotechniczna perełka Mazur
historia obiektu stan obecny separator śluzy separator belka
perełka mazur
Projekt Budowa
budowa
Budowę kanału rozpoczęto w 1911, ale wybuch I wojny światowej w 1914 r. wkrótce ją przerwał. Budowę kanału wznowiono w 1934 i kontynuowano ją do 1940. Po II wojnie światowej nie podjęto przerwanych prac pomimo, że budowa kanału wykonana byłą w 90% i brakowało tylko prac wykończeniowych przy niektórych śluzach.

Przyczyną były względy polityczne, gdyż nowo ustalona granica podzieliła kanał na dwie części. 22 km kanału leżą po stronie polskiej (reszta to obszar Obwodu Kaliningradzkiego).

Ciekawe linki:    Rejsy statkiem - Kanał Elbląski   |    World Wide Web Consortium   |    Google Search   |    Facebook   |    Open source web analitics   |    Wikipedia   |    Yahoo Search   |    Photo Sharing   |    Altavista Search   |    Youtube   |    Wordpress Blog Tool   |    Joomla CMS System   |    Myspace   |    Apache Software   |    CISCO Systems   |    Online shopping   |    Gmail   |    Google Maps   |    Linkedin   |    Open source Community   |    Last FM   |    Markup Validation Service   |    Mozilla Support   |    Firefox Browser   |    Free CSS website templates   |    Official website of EU
Kanał Mazurski (c) 2009 Projekt i realizacja STUDIO KOLOR